• RODOOgólne
  • Zamieszczam kilka kodów zewnętrznych narzędzi, jak ma się to do RODO?

Na stronie zamieszczam kilka kodów zewnętrznych narzędzi (Google Analytics, kod remarketingowy Google AdWords, kod konwersji Google AdWords, kod śledzenia HotJar, pixel Facebooka), ale także embeduję filmy z YouTube. W związku z tym, jakie dodatkowe zapisy powinny znaleźć się na mojej stronie?

Piotrek

Dodatkowe zapisy są konieczne. Nowe regulacje RODO, tj. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. nakładają na przedsiębiorstwa konieczność sumiennego ewidencjonowania oraz informowania o każdym miejscu przechowywania, przetwarzania i przekazywania danych osobowych po to, aby przedsiębiorca mógł się legitymować transparentnością przetwarzania danych swoich klientów i był gotowy w każdej chwili do usunięcia danych na każde życzenie tak zwanego „bycia zapomnianym” przez klienta.

W tej sytuacji należy najlepiej w dokumencie „polityka prywatności i cookies” poinformować klienta/użytkownika o wszystkich zewnętrznych narzędziach z których korzytasz.

Pozdrawiamy Kancelaria Prawna LEGATO

Kancelaria prawna Legato

    Napisz odpowiedź...